<!–[if !mso]>st1\:*{behavior:url(#ieooui) } <![endif]–>
La professora i pedagoga Glòria Jové (UdL) presentava a les 5es Jornades un treball realitzat a partir de l’exposició “Un Mestre republicà, Pau Farrús. Un quadern de rotació. 1935- 1936” que va tenir lloc a Linyola aquest any.
![]() |
Glòria Jové, al mig, entre Joan Yeguas i Olga Bernad. Foto: Josep M. Cabau. |
Pau Farrús, mestre, republicà i exiliat va ser nomenat mestre a Linyola el curs 1935-1936 i hi va estar fins al 1937. L’estudi parteix del “Quadern de Rotació dels alumnes” del curs 1935-36, eina bàsica de treball en la pedagogia de Freinet. El rastre de les tècniques Freinet en les produccions dels nens a l’escola de Linyola tenen la seva explicació per la vinculació del Mestre Farrús al grup de mestres renovadors de l’àmbit rural coneguts com el moviment Batec i per la tornada des de Suïssa de Jesus Sanz, professor a l’escola Normal de Lleida.
Aquest material permet a Jové fer un viatge a través del temps i establir eines per la comprensió del context i de l’escola de la república des del present. I és aquest concepte de pluritemporalitat el que ens permet entendre el context i l’escola del segle XXI. Jové proposava donar eines per l’anàlisi de la funció de l’escola i del mestre avui des d’una perspectiva socio-critica i de compromís social.